fredag 8. august 2008

Snart er OL-vorspielet over


08.08.08 kl 20.08 kinesisk tid går startskuddet for OL i Beijing. I skrivende stund nøyaktig 30 minutter til.
Siden jeg nettopp har feriert i nettopp Beijing er det litt spesielt for meg, og jeg må definitivt se på åpningssermonien selv om jeg er på jobb (jeg er så heldig å ha to pc-skjermer på jobb, så da blir det jobbing på den ene og tv-titting på den andre).

Folk kan si hva de vil om OL i Kina, men de skal ha for at de har lagt ned vanvittig mye krefter i arrangementet - både myndighetene og lokalbefolkningen. Flotte arenaer har blitt bygget, historiske attraksjoner har blitt restaurert og kinesere har lagt bånd på seg ved å blant annet lære seg å stå i kø og begrense den stygge uvanen de har til å spytte overalt (selv om det er mer enn nok av folk som fremdeles gjør det). Så all ære til kineserne i dag.

OL-sermonien kan du se på NRK1 eller NRKs nett-TV fra kl 14.

Ingen kommentarer: