mandag 21. juli 2008

Verdens beste flyselskap


Jeg fikk gleden av å fly med det arabiske flyselskapet Emirates mellom London og Dubai, Dubai og Beijing og tilbake igjen på min nylig tilbakelagte ferie. Det er den mest fantastiske flyreisen jeg noensinne har opplevd.

Vanligvis hater jeg virkelig å fly, ikke fordi jeg er redd, men fordi det vanligvis både er ukomfortabelt og kjedelig, og jeg har aldri hatt råd til billetter på businessklasse.

Denne gangen var det en fryd. Til og med setene var så behagelige som de kan bli når man reiser med økonomibillett.

Flyselskapet har forståelig nok vunnet priser for sitt entertainment centre ICE. Her kan du velge og vrake i hundrevis av filmer, enten splitter nye eller gamle klassikere. I tillegg har de et stort utvalg av musikk, inkludert (til min store glede) alle nr 1 hitene fra den britiske topplisten fra 1953 fram til i dag.

Maten er den beste man kan få på et fly og servicen er strålende.

Reisemagasinet Travel & Leisure har nylig kåret Emirates som nummer to av verdens beste internasjonale flyselskaper, kun slått av Singapore Airlines. Jeg har tidligere flydd med Singapore Airlines og kan skryte av gode kvaliteter der også, men personlig synes jeg Emirates skulle toppet listen.

Emirates kommer til å være førsteprioritert når jeg skal fly til destinasjoner i Asia og Australia heretter.

Ingen kommentarer: