onsdag 4. mars 2009

Wining & Dining: Shanghai


En av de hippeste stedene du kan besøke i Kinas største by er The Lan Club. Jeg var så heldig å få besøke restauranten i toppetasjen kun et par dager etter åpningen i fjor sommer, og fikk et helt crew av servitører helt for meg selv som hele tiden stod på pinne for meg og min bordkavaler.

The Lan Club har fire etasjer som inneholder både lounge bar, kinesisk restaurant, vip-rom, dessertbar og restauranten som jeg besøkte, hvorav sistnevnte ble åpnet av den belgiske Michelin-kokkken, Yves Mattagne.

Maten er trolig den beste jeg har smakt, og rommet var nydelig dekorert med sorte lysekroner og mer enn 400 innrammede sommerfugler.

For kineserne er nok prisene her fra en annen verden, men for oss nordmenn er prisnivået omtrent som på en fin restaurant hjemme og definitivt verdt å betale.'

En drink i lounge-baren er et must etter middag.

Les mer om The Lan Club her.

Ingen kommentarer: