mandag 16. juni 2008

Ferieminner: Paris

Jeg er i skikkelig feriemodus om dagen, bare to uker med jobbing igjen før jeg skal nyte tre fantastiske uker i henholdsvis Dubai og Kina.

Ventetiden bruker jeg på å mimre om tidligere feriedager, og hva gir vel bedre minner enn musikk som får deg til å tenke på en helt spesiell tur. I dag tenker jeg på romantiske Paris hvor jeg tilbragte nyttårshelgen i fjor sammen med verdens herligste gutt. De ultimate Paris-sangene:



...og ikke minst denne:



Andre herlige franske sanger:

Edith Piaf - Non, je ne regrette rien

MC Solaar - La Belle et Le Bad Boy

Og sist men ikke minst, selv om denne sangen er et belgisk bidrag i Melodi Grand Prix, er teksten på fransk og gir meg derfor de rette Paris-vibbene. Dessuten er den helt fantastisk:

Sandra Kim - J'aime la vie

Ingen kommentarer: